TRAITI, respirati viata!!!

„Un vizitator, vazand inscriptiile funerare de pe mormintele din cimitirul orasului Kammir, a ramas complet uimit: „Abedul Tare, a trait 8 ani, 2 saptamani si 3 zile”; „Llamar Kalib, a trait 5 ani, 8 luni şi 3 saptamani”. Socat de faptul că nici unul dintre acestia nu pare sa fi depasit varsta de 11 ani, de parca toti ar fi murit in frageda pruncie vizitatorul il intreaba pe un localnic care este motivul pentru care au murit acele persone la o varsta atat de frageda. Insa locanicul ii spuse ca in oras s-a pastrat un obicei stravechi iar cand o persoana implineste varsta de 14 ani, parintii ii daruiesc o carticica pe care o poarta fiecare agatata la gat, iar traditia cere ca, incepand din acel moment, ori de cate ori traieste momente de fericire intensa, le scrie acolo: la stanga, ce l-a făcut fericit, iar la dreapta, cat a durat fericirea.

Ai cunoscut pe cineva si te-ai indragostit? Cat timp a durat aceasta pasiune si placerea de a-l cunoaste? O saptamana, doua, trei si jumatate? Emotia primului sarut cat a durat? Un minut si jumatate cat a durat si sarutul? Doua zile? O saptamana? Casatoria unor prieteni? O calatorie pe care ti-ai dorit-o mult? Ti-ai intalnit fratele care traieste in alta tara, departe? Cat te-ai bucurat de aceste lucruri? Ore? Zile? Asa noteaza locuitorii acestui oras in carticica fiecare moment, iar cand cineva moare, ceilalti deschid carticica si aduna timpul cat a fost fericit in viata, ca sa il treaca pe mormant. Pentru ei, acesta este timpul cat au trăit cu adevarat.”
…………………………………………………………………………………………………………

Nu de putine ori, ca urmare a citirii povestirilor si aprofundarii mesajului lor, raman marcata de consistenta continutului lor, de profunzimea moralei, care coincide cu foarte multe trairi si etape din viata omului!!!

In aceasta seara, am postat o povestire, care ridica cateva intrebari, dar foarte importante pentru noi toti!!!!Cati am stiut sa traim, cu adevarat, anii, pe care ii purtam in spate????Cati am trait bucurandu-ne, chiar de fiecare secunda de viata?????Cati ne-am scris anii parcursi, cu sangele, emotiile, bataile inimii noastre????Cat de mult ne-am bucurat de fiecare zi venita in viata noastra, primind totul cum se cuvine si fara sa ne lamentam necontenit????Cati am numarat imbratisarile oferite fiintei dragi sau momentele de placuta intimitate, fara sa ne prezentam plictisiti de viata pe care o avem????Cati ne-am gandit, mai degraba, la agoniseli, decat la a trai din plin, fara sa facem fel si fel de calcule????Cati am dat binete soarelui, fara a ne gandi, cu groaza, ca trebuie sa mergem la serviciu, pentru a munci?????

Dragii mei, anii nostri traiti nu sunt cei dati de varsta biologica, ci cei carora ne-am dedicat, trup si suflet!!!!!Anii nostri nu sunt anii, ce reies din Cartea de Identitate, ci anii in care am ras, am plans, am dansat cu viata, in ciuda problemelor noastre!!!Toti imbatranim, adaugand anii in tolba vietii, dar, oare toti stim cum sa traim anii, ce se pun la dispozitia noastra??????Nu cred!!!!!

Va indemn, va incurajez, invatati sa traiti, cu pasiune, daruire si implicare totala, problemele nu vor disparea daca va lasati dominati de ele, din contra, ele va vor subjuga transformandu-va in sclavii lor!!!!TRAITI, respirati viata!!!!

Lasă un răspuns

